2007-02-14

Söka jobb

Jag vill verkligen inte vara arbetslös men ändå tar det emot att söka en massa arbeten, bara för att söka liksom.... Jag vill ha ett arbete men inte villket som helst ju...

Idag ska jag iväg till de assistansföretag som finns i stan och presentera mig och lämna in "intresse brev" och cv. Känns så fånigt! Jag alla papper klara och adersserna ner skriva men jag drar mig för att gå ut genom dörren...
Varför är sånt här så jobbigt? Jag kan absolut tänka mig att arbeta som Personlig assistent men inte till vem som hels... personkemin måste ju stämma och jag vet att jag aldrig kommer få ett lika bra pers.ass-arbete som jag hade tidigare....

Innan jag fick barn jobbade jag åt en ung kille som var helt fantastisk, jag lärde mig sååå mycket om både honom, andra handikapp, om livet och mig själv! Både brukare, familj, skolpersonal, sjukhuspersonal och övriga assistenter var ju så härliga och man fick vara med om så mycket spännande och roliga saker! Visst uppstod det osämja emellanåt och man blev både arg och ledsen vissa dagar men nu när jag ser tillbaks på det så ser jag bara det possitva! Oj, vad jag svävade iväg nu... Sorry, det var ju om att söka jobb detta skulle handla...

Nu ska jag ta mig i kragen och plummsa iväg i snön till de företag som inte ligger i stan.

1 kommentar:

  1. Nä det är inte roligt att söka jobb men när man får ett är det värt allt! Jag fick jobb för en vecka sen. Börjar om en månad prick! Kämpa på till slut är det dags för just dig.

    SvaraRadera