2007-04-22

Grillning

Lagom till lunch åkte vi iväg hela familjen till en god vän som dragit ihop ett helt gäng familjer för att grilla. Lika trevligt som vanligt och extra roligt att se Sandra med familj eftersom de hållt sig på avstånd allt för länge ;-) :-)

Barnen busade i lekparken och ute på gården medan mammor och pappor surrade på verandan eller lutade mot lekparkens staket. Det grillades bla korv och hamburgaret som vi mumsade i oss innan kaffet och fika. Sol hade vi men det var ändå ganska kallt eftersom det blåste en hel del. Hade tänkt stanna ett bra tag in på em/kvällen men passade på att åka hem innan Olof skulle jobba efersom jag kände mig trött och frusen. Väl hemma sov både jag och Anton i säkert två timmar! Sååå skönt!!!

Resten av kvällen har vi bara busat och kikat på Pippi på tv. Fy, vad den "nya" pippi är trist i jämförelse med orginalet... Fattar inte varför man gjort om hennes utseende så mycket och vaför är inte Lilla Gubben helt prickig utan bara lite mesigt fläckig?

Här är två bilder på min lilla kille som mumsar "burje"! Mössan sydde jag förra våren och pösbrallorna är sydda ganska nyligt.



Nu är det snart läggdags för liten A å då ska jag sy brallor av den randiga velouren!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar