2007-04-08

Vi säljer vidare

Vi behöver en ny bil och ett nytt syrum/kontor så nu har vi gjort ett ryck här hemma, vi säljer bort sånt vi inte behöver eller vill ha längre :-)

Det hela började med att vi fick sålt våran skrotiga SAAB 9000 -91 som verkligen var i ett helt fasansfullt dåligt skick! Vi besiktigade den nyligen och som väntat gick den inte igenom pga en massa olika små och stora fel. Vi slängde ut en annons och jätte många hörade av sig! Trots att vi skrivit upp allt som var fel i annonsen... Det kom nån och provkörde och under provkörningen gick drivknuten av!!!! Fan!!! var första tanken men han köpte den å Olof prutade bara ner den 500:- :-) Vi aom trodde att vi skulle få max 2000:- fick istället 3500:- så det känns super bra!

Igår forsatte det med att vi sålde skrivbord med hurts på bara nån timme :-)

Pengarna ska i första hand gå till en ny bil, Olof har ju bestämt att vi ska ha en nästan sprillas ny bil.... Jag tycker väl inte att det är nödvändigt men det är så roligt att se honom tänka om ang pengar! Han är en slösare ut i fingerspeten egentligen men nu pratar han bara om att spara och spara hela tiden :-) Han har ju tom slutat snusa!!!!

Nu ska jag ta tag i högen med Antons bättre begagnade barnkläder som ska ut på tradera inom kort :-)

2 kommentarer:

  1. men oj va ni är duktiga..... Tänk om jag också hade en massa saker att sälja så jag fick en massa pengar.... Som jag sen kunde slösa bort på en massa annat onödigt *fniss* Jaa jag vet att ni itne tänker slösa bort era pengar på onödiga saker, men jag VILL slösa pengar har bara inga att slösa =OP

    SvaraRadera
  2. Jag vill oxå slösa pengar!!!! Å massor mer eller mindre onödiga snygga prylar till hemmet :-)

    Du har säkert massor med saker som du kan sälja om du bara tänker efter ;-) :-)

    SvaraRadera