2007-05-12

Fyndmarknad!!!!

Idag har vi spenderat större delen av dagen på Arcus Fyndmarknad här i Luleå :-) Om jag inte minns fel så är det sveriges största fyndmarknad...

Vi kom dit strax efter kl 9 och trötta tog vi oss därifrån strax innan 14. Oj, vad roligt det var!!!

Gjorde väl inte så många riktiga fynd men shoppade gjorde jag i alla fall, MASSOR enligt min sambo som snällt väntade vid ett bord så att jag kunde lassa av mig hos honom ;-) :-)

Just nu vill inte kameran fungera alls så det dröjer med bilder... Men mitt bästa fynd var nog den underbara spargrisen jag hittade!!! Nä men vänta nu, det är ju en elefant.. Då kan man väl inte säga spargris, eller??? Den är stooor, rund och röd och alldeles fantastiskt fin!!!!

Näst bäst var att jag hittade lika påslakan som jag själv hade när jag var liten, har sökt efter dem länge men de har alltid varit så dyra. Nu fick jag två för 60:- så jag är jätte glad, så mysigt att Anton ska få sova i lika sängklader som jag gjort. Hade ju såklart varit ännu bättre om det varit mina egna som fanns kvar men de åkte med till skroten när mina päron flyttade till mindre boende....

Olof satt faktiskt inte bara still utan han fyndade oxå. En hel väsk amed plastdjur till Anton, några klassiska barnböcker och ett fint litet askfat som är i samma serie som vi redan har två fat i :-)

5 kommentarer:

  1. Kul när man kan fynda.
    Försökte imorse med att få med min käre man, men han vägrade...och beroende som jag är av honom med skjuts när det inte går bussar så blev den ingen loppis för min del...

    Kram

    SvaraRadera
  2. Åh, vad synd att vi inte visste det!!! Vi lämnade ju Anton i Alvik innan vi åkte till Arcus... Du hade ju kunnat åka med oss :-)
    /Florin

    SvaraRadera
  3. Det låter helt underbart :-)

    SvaraRadera
  4. G var glad att O var där så han slapp springa efter mig och kunde sitta och dricka kaffe istället :).
    /Anneli

    SvaraRadera
  5. Nu har jag läst din blogg i ett antal månader och först nu ser jag att du är någonstans ifrån Norrbotten. Vad roligt!
    Jag själv är utflyttad Lulebo sen några år tillbaka och huserar nu med min familj i Stockholm. Säljer du dina kläder någonstans i Luleå med omnejd? Jag tycker du gör jättefina kläder och skulle gärna vilja ha nåt till Ester.
    Forsätt sy!
    Hälsningar Esters Mamma

    SvaraRadera