2007-05-08

När jag blir stor....

Ja, den dagen ska jag ju "bli" någonting! Nu vet jag vad jag vill bli!!!!!

Är så glad att jag ringde till folkhögskolan ang en utbildning till Kostymör, tyckte det verkade som om man måste kunna massor redan innan och att det eg inte verkade särskillt skoj... Oj, så fel jag hade, det verkar hur skoj som helst och jag skulle få utlopp för lite av mina kretiva ideér :-) Att jag har ett intresse för detta kommer som en mindre chock för mig ;-) :-) Jag har ju aldrig intresserat mig för historia eller äldre kläder men när kvinnan som håller i utbildningen berättade om allt som ingår så blev jag alldeles lyrisk- JAG VILL!!!!!!! NU!!!!!

Utbildningen är helt på distans och under ett år men sen finns en fortsättning att gå om man vill, den låter om möjligt ännu roligare :-) Nu får ni hålla tummarna för att jag kommer in för då kommer jag nämligen att starta eget på sidan av för att försöka hålla nera studielånen!!!!

4 kommentarer:

  1. Den där utbilningen verkar ju jätteskoj. :) Och perfekt för dig som älskar de där extra små detaljerna liksom.

    /Sandra

    SvaraRadera
  2. Men när börjar den i så fall?
    /Anneli

    SvaraRadera
  3. Den börjar till hösten :-)

    SvaraRadera
  4. Åååh, vad spännande!!
    Jag hade en liknande upplevelse för några år sedan. Sambon ställde en oskyldig fråga en kväll "men du kanske ska gå nång textilutbildning istället?". Jag hade liksom inte ens kommit på tanken innan. Redan nästa dag hittade jag en perfekt (för mig) folkhögskoleutbildning bara några mil från min hemstad. Det blev ett av de bästa åren hittills i mitt liv. Och en väldigt bra investering i mitt välmående som jag kommer ha med mig resten av livet.

    Så jag håller självklart alla tummar jag har för att du kommer in! (även fast det är svårt att sticka samtidigt som man håller tummarna ;)

    SvaraRadera