2007-06-12

Hmm...

Dessa byxor är sydda i ett ganska styvt grått jeanstyg. Att jag valt ett mer styvt tyg är för att de ska tåla utomhus-lek :-) Applikationen gjorde jag med textilfärg en kväll när jag hade tråkigt... Tanken var inte att de skulle vara något pressveck men vikmärket på ena benet gick inte att stryka bort så då pressade jag dit ett även på det andra benet. Vad jag eg tycker om pressveck låter jag vara osagt... Jag gillar i alla fall brallorna men de ska inte stanna med oss, tror jag...





3 kommentarer:

  1. Vad använder du för att göra textiltrycket? Vilken textilfärg? Platsfilm som mall, eller?

    SvaraRadera
  2. Jag använder vanlig textilfärg som jag köper hos en lokal hobbybutik... Jag använder sk "foamstamps" som jag eg köpte för att ha till scrapbooking men jag har ju helt slutat med scrapbooking så nu kommer de till användning så här istället :-)

    SvaraRadera
  3. Tack för hjälpen. Skall nog på en shoppingtur för det vore kul att "förädla" bebiskläderna lite med några tryck som variation till applikationer.

    SvaraRadera