2007-09-24

Helgens smycken

Då var helgen med silversmideskursen över. Det var sjukt roligt och äntligen har Olof oxå hittat något som han kan pyssla med här hemma!!!! Nu ska vi kika runt och jämföra priser så vi inte lägger ut mer pengar än vad som behövs, men oj vad vi ska smida sen!!!! Jag ska bara göra smycken åt mig själv men Olof ska försöka sälja lite smycken. Brickorna som Olof gjorde, de på läderbanden är så snygga! Han har gjort ett till sig själv och ett till Anton. DEt tråkigaste på kursen vara att såga till de små ringarna till armbanden, det var sååå pilligt och det kommer vi nog inte att hålla på med hemma. Roligt att prova på i alla fall. Längtar redan till fortsättningskursen men den blir kanske inte förrens i januari... Tur att sliverlera-kursen är om en månad. Å så måste vi såklart beställa bokstavsstämplar så vi kan skriva på brickorna! Det ser lite tomt ut på mina msycken men det är för att det ska stämplas lite på dem...

6 kommentarer:

  1. Jättekul med silversmide!
    Jag fick göra en ring på min möhippa. Använder den faktiskt ibland.

    Jobba på ;)
    //Annika

    SvaraRadera
  2. Vad fina. Då kommer olof få göra ett åt mig :-)
    /Jennie

    SvaraRadera
  3. Fina smycken. Det låter bra att Olof kommer att göra på beställning. Han lär nog få en del. Iaf från mig :-)

    Kram

    SvaraRadera
  4. Va roligt, då vet man vart man ska beställa ifrån :-)

    SvaraRadera
  5. Gud vilka fina saker ni gjort, jag kommer beställa från Olof :)

    SvaraRadera
  6. Vilken kul grej att ha tillsammans! Fint blir det också!
    Jag har skrivit lite i "din" tråd på sjalbarn om kanintyget. Hoppas det var ok!

    SvaraRadera