2007-10-17

Omlott klänning

Äntligen har jag avslutat ett beställningsjobb jag borde haft klart för nån vecka sedan... Vet inte alls varför det tagit sån tid för mig att få fingrarna ur och sy denna....

Det roliga med deta uppdrag var att jag fick välja tyg och modell själv! Tycker att det är så skoj att få gå å fundera över vad jag sa välja :-) Omlott var givet att jag skulle göra, tycker att det blir så fint! Mudd blev det efetrsom det närmar sig vinter och då är det skönt med tröjor som sluter åt kring handen.


7 kommentarer:

  1. Den där modellen till klänning känner jag igen ;-)
    Vad snygg den blev med lång ärm och mudd. Men det blir ju allt du gör så...

    //Magdalena

    SvaraRadera
  2. Men åh! Hur snygg var inte den där?! Vad har du fått mönstret ifrån? Kanon fin. Tänk om man hade haft en liten tjej att sätta den där på...

    SvaraRadera
  3. Grönt är ju så fint. Hade turen att hitta ett skönt grönt tyg på loppis igår. Blev jätteglad för det. Kanske ska sy nåt liknande av det tyget.
    /Klockarbarn

    SvaraRadera
  4. Som alltid när du syr så blir det så fint. Värkligen en underbar klänning, omlott är så mysigt, bra tygval :)

    SvaraRadera
  5. Snygg! Tyget är ju jättehärligt också!

    SvaraRadera
  6. Oh mama!
    Den där modellen skulle sitta som gjuten på mina brudar+lillmannen!
    har börjat plita på önskelista inför jul... ;-)
    Kram på dig!

    SvaraRadera
  7. Vilket fint tyg! och modellen med!
    (är den inspirerad av "sy till barnen" tros? eller tillverkar du alla dina underbara modeller själv?)

    SvaraRadera