2007-11-11

Hemlis frågorna

Jag har turen att få vara med i hemlis-bytet denna omgång! Kul!!!

Här kommer mina svar på frågorna:

Vilka färger gillar du?
Älskar för tillfället brunt och orange men svart är ett säkert kort hos mig. Till barnkläder får det gärna vara färgglatt men själv är jag diskret vad det gäller färger på kläder. Tycker heller inte om att blanda för mycket färger samtidigit.
Har du barn? Hur gammalt/gamla? Kön?
Japp, har en Anton som är född januari -05 och drar storlek 98/104 och är blöjfri sedan länge.
Pojk och flickfärger eller unisex?
Unisex!!! Gillar inte det typiskt pojkiga och flickiga.
Retro eller inte?
Retro
Vilka tyger syr du helst i?
Bomull(typ lakansväv), velour och trikå.
Är det några tyger du absolut inte gillar?
Syntet, typ krossad sammet. Typiska 80- och 90-tals textiler. Jultyger är eg inte heller nånfavorit...
Syr du helst till barn eller vuxna?
Kläder till barn men väskor och annat till vuxna.
Syr du helst kläder/inredning/lapptäcke/övrigt?
Barnkläder, väskor, börsar och lita andra accesoarer.
Syr du helst utifrån ett färdigt mönster, beskrivning eller egenkonstruerat?
Konstruerar oftast mina mönster själv. Kan ibland utgå från färdigt mönster men ritar oftast om dem. Läser sällan beskrivningar.
Köper du Ottobre, eller någon annan mönster/pysseltidning?
Ottobre, Kreativa Kvinnor och Allt Om Handarbete köper jag regelbundet.
Hur länge har du sytt?
Började redan innan skolålder, farmor lärde mig sy dockkläder men sedan har intresset gått upp och ner. Tog upp sömnaden på allvar igen -04 , under graviditeten med min son.
Anser du dig vara nybörjare, avancerad eller mittemellan?
Svår fråga. Mittemellan får det bli.
Favoritgodis?
Sega kolor, typ banankolor och refreshers. Mörk chocklad.
Musiksmak?
Lyssnar tyvärr väldigt sällan på musik men Lars Winnerbäck gillar jag.
Har du någon form för allergi? Livsmedel/djur/material?
nej
Annan hobby?
Smyckestillverkning i äkta silver och silverlera.
Samlar du på något?
TYG!!!!!
Kaffe eller te?
Är en riktig kaffe-älskare.
Retro eller modernt? (samma sak just nu, kanske)
Retro och mordernt
Vintage/Romantiskt?
Absolut inte romantiskt men eg inte heller vintage....
Nytt eller doredo?
Både och.
Plast eller naturmaterial?
Naturmaterial
Pastell eller färgglatt?
Färgglatt men ej för många kulörer samtidigt.
Syr du bara med vanlig maskin eller har du även overlockmaskin?
Både och.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar