2008-01-07

WEEE!!!!

Oj, vad jag har svurit åt min overlock i kväll! Jag har suttit framför den i flera timmar och försökt att få den att vilja sy stygn. Efter mycket om och men så började den tillslut att sy stygn men vänster nålens tråd ville inte följa med så nått var ju fortfarande galet. Fick tag på en som skulle kunna fixa den på fredag men tänkte att jag ändå skulle våga mig på att skruva lite i overlocken, har ju ändå ingen garanti på den... Skruvade loss en del i taget, rengjorde, skruvade tillbaks och provsydde och så fortsatte jag ett bra tag. Å när jag lyckats sätta tillbaks den undre griparen så fungerde den helt plötsligt igen!!!! Å så glad jag är, nu tycker jag om min maskin igen :-) Men jag har ändå bestämt mig för att lämna in den på fredag så den blir helt ok igen!

8 kommentarer:

  1. Vilken tur!!! Då kan du sova gott inatt!

    SvaraRadera
  2. Vad skönt!
    Låter klokt att lämna in den ändå!

    SvaraRadera
  3. Rengöring kan nog göra underverk med det mesta. Undrar hurmin ser ut inuti. Efter att ha sytti en del velourtyg så är det nog ganska mkt ludd i den. Hoppas att ditt paket kommer for du fram idag. La det på lådan igår.

    SvaraRadera
  4. Stackars dig...ja man kan ju bli gaaaalen om det krånglar. Men desto gladare när allt flyter som det ska. /Karolina

    SvaraRadera
  5. Jag har bloggat om din underbara blogg.....hoppas att det är ok? Kram!

    SvaraRadera
  6. Vad bra att du kunde fixa den! Förstår att det måste varit jättejobbigt med allt strul!

    SvaraRadera
  7. Snyggt jobbat florin, blir impad, nu är du även "symakinsfixare" :)

    SvaraRadera