2008-05-06

Silversmide

I helgen har jag gått kurs i silversmide igen med silversmeden Taina Mäkivuoti konstpedagogen Catarina Engström. Denna kurs blev lite extra givande eftersom gruppen var så himla bra! Lagom stor och en härlig blandning av tycke och smak!
Under helgen har övat mer på lödning och jag fick faktiskt till några riktigt snygga! Å så har vi lärt oss att infatta stenar och det var ju jätte kul, men tidskrävande. Är bara så glad att det fanns en sten i min smak, svart och enkel, annars hade jag nog inte provat att göra nån infattning och då hade jag verkligen gått miste om något. Har gjort en ring till mig själv och är jätte nöjd med resultatet. Lite exrta roligt är dte ju att stenen är från nån gruva i Finland och att det är min Taina som slipat den själv.
Hann eg inte så mycket mer än denna ring men några smycken har jag påbörjat i alla fall. Nu måste jag bara fixa lite mer grejor så att vi kan börja löda här hemma.
Bild på ringen kommer...

4 kommentarer:

  1. Åh vad kul det låter! Kikar in lite senare för att kolla om det kommit in någon bild :)

    SvaraRadera
  2. Det låter superkul! Vill också!!! Vill jättegärna se resultatet sen!

    SvaraRadera
  3. tips om du inte redan sett det

    http://www.tradera.com/auction/auction.aspx?aid=63499347

    /Liza

    SvaraRadera
  4. http://www.tradera.com/auction/auction.
    aspx?aid=63499347

    hela rymdes inte

    SvaraRadera