2008-10-31

Hit flyttar


Jag har ju länge tänkt köpa mig en separat covermaskin men nu provar jag med enbart denna kombimaskin först. Det är en Pfaff coverlock 4862. Jag hade nämligen även tänkt byta upp den vanliga overlocken i alla fall :-)
Om det visar sig att jag tycker det är för besvärligt att bygga om den när jag ska sy coversömmar så köper jag mig en Janome Cover Pro oxå. Att jag valt att köpa just denna är eg en slump, den bara dök upp beg till ett bra pris så jag slog till direkt.
Nu längtar jag tills nästa vecka då min nya maskin kommer :-)

9 kommentarer:

  1. Du blir säkerligen nöjd! Jag har en precis likadan hemma, och jag är supernöjd med den! Krånglar aldrig och det finns tillräckligt många olika sömmar för att kunna variera sig (trots att jag oftast inte orkar trä om)

    SvaraRadera
  2. Jag kanske skall tillägga att jag endast använder den till coverlock sömmar och har en separat overlock...

    SvaraRadera
  3. Grattis! Kollade på lillebror till den när jag skulle köpa min. Kändes som en stabil maskin och den sydde väldigt snyggt!

    SvaraRadera
  4. Kul! Skriv sen hur du tycker den funkar.

    SvaraRadera
  5. På blocket? I så fall har jag spanat in den också ;-)

    Alltid trevligt med nya leksaker, grattis till ny maskin!!!!

    SvaraRadera
  6. Denna maskinen har jag oxå hemma, är väldigt nöjd med den! Inget krångel alls!!
    Jag har dock tänkt att köpa mig en separat overlock oxå, men det är mest för att jag inte kan planera min sömnad som behöver göra när man bara skall ha denna maskinen.

    SvaraRadera
  7. Åh! Undra om det inte kan dimpa ner fler sådana maskiner till bra priser? ;)

    SvaraRadera
  8. Grattis till nya maskinen, ska bli spännande att höra vad du tycker :)

    SvaraRadera
  9. Kul med nya maskinen. Jag såg din gråblå manchesterklänning och byxor med applikationer i skylten på Rackamaja, från andra sidan av gatan och jag bara tvärstannade. Bara så otroligt snygga!!! Applikationerna och fickorna o färgerna var bara så snygga!! Bara ett litet fel - de var inte i Fiffilurens storlek! :-( Hoppas du kan sy flera av dem.

    SvaraRadera