2012-01-15

Julklappsväska

Jag har alltid höga ambitioner om att tillverka många julklappar själv men jag är lite dålig på att börja i tid så det blir sällan så mycket egentillverkade julklappar som jag tänkt. I år hann jag bara med en väska till svägerskan, en börs med metallspänne till mamma och enkla berlock-smycken till brorsbarnen.
Inför sömnaden av väskan velade jag kringtygvalet, jag visste ju vilka färger som borde gå hem men jag var ändå inte helt säker så det var allt lite nervöst innan jag sett reaktionen över väskan ;-)
Nu vet jag i alla fall att tyget föll svägerskan i smaken och att väskan redan använts en hel del. Nu bor den dock här i väntan på att jag ska uppdatera den med ett nyckelband. Hur det kommer sig att jag inte sydde fast det redan från början förblir en gåta, det gör jag ju så gott som alltid i väskor men jag skyller det hela på julstressen :-)
Vad jag i min tur fick för fint handarbete får ni se en annan dag :-)


2 kommentarer:

  1. Jättesnygg! Vilka underbara färger! Jag har också en obloggad julklappsväska. :-)

    SvaraRadera
  2. jag förstår att svägerskan blev glad. Vilka fantastiska färger!

    SvaraRadera